lørdag den 9. november 2013

Min kreative dreng.

Min store dreng Adrian på snart 6 år har altid været enormt kreativ og opfindsom. Vi har haft mange hyggelige kreastunder fra han var omkring 1 år gammel. For nylig satte vi os ved "kreabordet" med en kop te og nogle Hama-perler mens lillesøster tog en god 2-timers lur. 
Efter en indledende tænkepause, blev han enig med sig selv om at lave en robot. Undervejs blev det kun til hovedet af robotten, men den fik et lille "hul", så han kunne få den i en snor og dermed lave en halskæde. 
Det er bare så dejligt, at i det mindste ét af mine børn har så meget ro, at man kan lave sådan noget med ham. Lillesøster Victoria har så meget krudt bagi, at hun ikke kan side i 5 min uden at fise en tur rundt i huset, inden hun fortsætter. Begge personligheder har jo sin charme - ikke at Adrian altid er så rolig, han tager også sine energiudbrud til tider. ;)






Noget andet som både Adrian og Victoria kan få timer til at gå med, at Playmais. Hvis I ikke kender det produkt - så kan I ikke komme for hurtigt i Panduro for at få fingre i det. Det er små stykker/perler uden hul, lavet på majsmel. Alle børn vi har haft på besøg er vilde med det. Man sætter dem sammen ved at dyppe enderne på en fugtigt klud og presse dem mod hinanden. Victoria har lavet det siden hun var omkring halvanden. I starten dog under opsyn, da de lugter lidt af chips når de bliver våde og hun har altid været lidt af et madøre. :)

Her er et fint smykkesæt Adrian har kreeret til mig. 




4 kommentarer :

  1. Dejligt med en dreng der har tålmodighed til at sidde og nørkle. Det er altså hyggeligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er skønt, jeg nyder det. :-)

      Slet
  2. Sikke nogle dejlige billeder. Jeg er helt enig med dig i, at begge har hver deres charme. Han er godt nok dygtig din søn til både at opfinde et mønster, vælge farver og få idéen til en halskæde.
    Det ser hyggeligt ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, han har en enorm fantasi og han får mig til at huske at bruge min også! :)

      Slet

Kommentarer er dejlige, så smid gerne én! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...