lørdag den 31. august 2013

At bruge fra lageret!

Jeg er helt sikkert ikke den eneste der samler og samler stof sammen. Det er lissom om det går meget hurtigere med at fylde på lageret, i stedet for at tynde ud i det. Jeg var netop ved at overveje hvad jeg kunne bruge fra lageret til vinterbukser til Victoria, da jeg så det her indlæg hos Line. Det måtte jo være et tegn og derfor fik jeg det sidste skub til at få ryddet ud i gemmerne - bare lidt. Indtil videre er det blevet til følgende:

To par blomstrede bukser med foer. Det lilla par er lavet lige efter Minikreas posebuks-mønster, mens de "lyserøde" er blevet ændret lidt (jeg synes mønstret er lige poset nok). Begge bukser har jersey-foer og elastik i livet.









Til de lyserøde bukser har jeg syet en bluse. Med raglan-ærmer fra et mønster i Ottobre (kan ikke huske hvilket nummer). Blusen er i lyserød jersey med piping og ærme-rib af strækvelour. NB: at lave piping med strækvelour er IKKE nemt!! 




Og så lige billeder "in action" - overraskes hver gang over hvor svært det er at få en pige på næsten 3 år til at stå stille i 2 sek. :)










2 kommentarer :

  1. Hvor er det nogle fine ting du har lavet af dit lager :-) Jeg er lige igang med at tynde lidt ud i mit, og vil rigtig gerne lave foer i de bukser der skal sys af det tynde sommerstof. Hvordan laver du foret? Klipper du blot et par buser magen til? Og hvordan syr du det fast? Går lidt og lurer på hvordan jeg skal gøre, så det vil være godt at høre hvordan du har gjort.

    KH Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker! Det føles godt at få det brugt. :-) Ja, jeg klipper bare to par bukser efter samme mønster. Når jeg syer det sammen er det bare med to lag stof, hvor foeret så vender med retten ind og yderstoffet med retten ud. Normalt ville man jo nok sy de to par bukser hver for sig og så putte foerbuksen ind i de andre så man ingen synlige sømme får - men det her går lidt hurtigere. :-) Ved ikke om det var svar nok?

      Slet

Kommentarer er dejlige, så smid gerne én! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...